• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Angående samla lån? Möjligheter?

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
493
Mottagna reaktioner
104
Poäng
307
Hej!
Tänkte kolla med er rävar som har mer koll och erfarenhet av lån, vad tror ni om mina chanser?

Mitt utgångsläge ser ut så här nu,
UC betyg 4,1
3ff
Inkomst 345k
Underskott 5k
Lån 97k
Noll skuldsaldo i 8 månader, innan hade jag 4000kr där
Betalningsanmärkning 1st som är 2,5 år gammal.

Dom två lånen jag har verkar stå som kredit på upplysningen. Har möjlighet att betala bort 20k dock, kan det göra skillnad på betyget?

Vad tror ni om samlingslån? Lånen på 97k jag har är på två olika lån, ett med 20% ränta och ena 12%. Tror ni det är någon idé att söka? Tänker att samla typ till ett och få ner räntan? Och sedan ta 100k utöver.

Eller borde jag vänta att söka? Så totalt 200k. Inte så kräsen med ränta men gärna runt 10%, så kan jag lösa om igen i november när sista betalningsanmärkningen försvinner.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
Lägg de 20k på amortering och bli av med lånen istället. Kostar för mycket att ”samla”. Om du iaf vill belåna dig, vänta på UC uppdatering efter amorteringen. Om du hamnar under 4% finns det bra förutsättningar för bättre lånevillkor.
OBS: Ränta är en oerhört viktig aspekt när man belånar sig. Men att planera långsiktigt är ännu viktigare.
Försök inte låna mer än absolut nödvändig.
Det säger jag i all välmening och erfarenhet.
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
493
Mottagna reaktioner
104
Poäng
307
Lägg de 20k på amortering och bli av med lånen istället. Kostar för mycket att ”samla”. Om du iaf vill belåna dig, vänta på UC uppdatering efter amorteringen. Om du hamnar under 4% finns det bra förutsättningar för bättre lånevillkor.
OBS: Ränta är en oerhört viktig aspekt när man belånar sig. Men att planera långsiktigt är ännu viktigare.
Försök inte låna mer än absolut nödvändig.
Det säger jag i all välmening och erfarenhet.
Kommer betygen förbättras av det? Att jag sänker från 97k till 67k på lånet? Det gäller thorn och cashbuddy, eller räknas dom som kredit?
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Hej!
Tänkte kolla med er rävar som har mer koll och erfarenhet av lån, vad tror ni om mina chanser?

Mitt utgångsläge ser ut så här nu,
UC betyg 4,1
3ff
Inkomst 345k
Underskott 5k
Lån 97k
Noll skuldsaldo i 8 månader, innan hade jag 4000kr där
Betalningsanmärkning 1st som är 2,5 år gammal.

Dom två lånen jag har verkar stå som kredit på upplysningen. Har möjlighet att betala bort 20k dock, kan det göra skillnad på betyget?

Vad tror ni om samlingslån? Lånen på 97k jag har är på två olika lån, ett med 20% ränta och ena 12%. Tror ni det är någon idé att söka? Tänker att samla typ till ett och få ner räntan? Och sedan ta 100k utöver.

Eller borde jag vänta att söka? Så totalt 200k. Inte så kräsen med ränta men gärna runt 10%, så kan jag lösa om igen i november när sista betalningsanmärkningen försvinner.
Jag kan säga att du kommer få med dina förutsättningar samlingslån utan problem till en mycket bättre ränta och kunna ta bort dessa höga lån som du har nu, kör lendo eller avida du kommer få absolut jag hade liknande och fick 300k av resurs och många mer erbjudanden
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Okej, men vet du om cashbuddy och thorn är krediter? På UC ser det ut som de registrerats som krediter?
Kommer betyget sjunka tror du om jag betalar ner från 97k till 67k?
Det kommer alltid vara bra betala av för betyget, och du ville ju ta lån och med dina förutsättningar som sagt kommer du få en del erbjudande som jag skrev innan
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
493
Mottagna reaktioner
104
Poäng
307
Det kommer alltid vara bra betala av för betyget, och du ville ju ta lån och med dina förutsättningar som sagt kommer du få en del erbjudande som jag skrev innan
Låter bra. Du tror betyget kan sjunka lite grann om jag betalar av 20k?

Hur exakt såg dina förutsättningar ut när du fick 300k lånet? Och vilken ränta? Och när tog du det?
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Låter bra. Du tror betyget kan sjunka lite grann om jag betalar av 20k?

Hur exakt såg dina förutsättningar ut när du fick 300k lånet? Och vilken ränta? Och när tog du det?
Mina förutsättningar var sämre än dina 3ff och mer skyldsaldo , o höga räntor m.m ... du kommer få sök advisa
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
493
Mottagna reaktioner
104
Poäng
307
Mina förutsättningar var sämre än dina 3ff och mer skyldsaldo , o höga räntor m.m ... du kommer få sök advisa
Okej hade du 1 betalningsanmärkning och aktivt skuldsaldo? Jag har inte haft skuldsaldo på 8 månader nu.

Var är enklast att få erbjudanden eller spelar det ingen roll? Hört att freedom finance brukar ge erbjudanden ganska ofta?
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp